Ad

středa 15. srpna 2018

Češi skončili na finské EcoRun 1000 jezer třetí

Česká posádka Marek Tomíšek - David Kazda se finské soutěže v úsporné jízdě Suurajot EcoRun, která se jezdí na šotolinových tratích a používá podtitulek EcoRun 1000 jezer, zúčastnila již před rokem. Tehdy se ale spíše seznamovali s novým typem soutěže a místním (převážně šotolinovým) povrchem, takže příliš neuspěli. Letos se na tuto soutěž, vybaveni zkušenostmi z loňska, vydali znovu.




Místo naftového auta, se kterým jeli loni, ale vsadili na alternativní pohon – CNG. Letos poprvé se totiž této soutěže mohly, kromě aut s benzínovým, naftovým a hybridním pohonem, startovat i vozy na CNG a plug-in hybridy. A právě vozy na CNG se zařadily po bok hybridů na čelo absolutního pořadí. V první pětce skončily 3 vozy na CNG a 2 hybridy. „I tyto výsledky ukazují, že pohon na CNG je jedním z pohonů budoucnosti, protože například v přepočtu na emise CO2 vyšly ze startovního pole nejlépe“, říká Marek Tomíšek. Jelikož vozy na CNG tankovaly před soutěží u bioplynové stanice, ukazuje to i na možnosti v oblasti obnovitelných energií.

Třída CNG, ve které jeli čeští reprezentanti, byla velmi vyrovnaná. Dá se říci, že ji rozhodly penalizace. Nejnižší spotřeby dosáhla finská posádka Jenni Rossi – Jaakko Riikkonen s vozem SEAT Ibiza 1,0 TGI, která cca 260 km dlouhou trasu projela se spotřebou 2,72 kg/100 km CNG. Ta ale byla kvůli penalizaci 6 % odsunuta až na třetí místo. Druhé nejnižší spotřeby – 2,78 kg/100 km dosáhla právě česká posádka Tomíšek – Kazda s vozem Škoda Octavia G-TEC, ale i ta dostala 3 % penalizaci za překročení rychlosti. Nakonec tedy tuto nově vzniklou třídu vyhrála finská posádka druhé Octavie G-TEC, Tuomo Kuosmanen – Timo Huusko, které vyšla spotřeba 2,79 kg/100 km, ale obešla se bez penalizace. Díky tomu nejen vyhrála třídu CNG, ale také obsadila druhé místo celkově.




Marek Tomíšek, který s vozem Škoda Octavia G-TEC do Finska přijel po vlastní ose (kromě trajektu z Talinnu do Helsinek) bude dále pokračovat v cestě na sever s cílem dosáhnout polárního kruhu na CNG a dojet na toto palivo co nejdále na sever. Poslední možnost natankovat CNG totiž bude mít ve finském Oulu, dále směrem k polárnímu kruhu a za ním již žádná plnicí stanice není. Jeho cestu můžete sledovat na facebooku Efficient expeditions / Úsporné expedice.


1 komentář:

  1. Slot Machines Near me - MapyRO
    Find Slot Machines Near 김천 출장샵 Me, 하남 출장마사지 See Closest Ones Closest Ones Closest To 영주 출장마사지 Me, 밀양 출장샵 From MapyROT, Closest 제주 출장마사지 Ones, Hotels Closest Ones, Hotels Closest Ones, Hotels Closest Ones

    OdpovědětVymazat