Ať už trávíte hodiny za volantem kvůli touze po zážitcích a cestování, anebo plníte služební povinnosti, existuje několik univerzálních doporučení, díky nimž budete i po dlouhé cestě fit, jako byste cestovali na zadním sedadle té nejpohodlnější limuzíny Lexus LS a měli osobního řidiče.Připomeňte si všeobecně známá pravidla, jak cestovat a nebýt v cíli unavení a rozlámaní. Máme pro vás i celkem překvapivé triky, které mohou ovlivnit nejen to, jak se budete po absolvované jízdě cítit, ale i jak kvalitně budete spát poté, co dorazíte na místo.
1) Naplánujte si čas odjezdu
Občas o něm rozhodne osud. Jindy šéf nebo rodina. Zpravidla však můžeme dobu, kdy se vydáme na cestu, ovlivnit. Kromě podmínek na silnici a dopravní špičky bychom při tom měli brát v úvahu i biologický faktor. Sami známe svůj organismus nejlépe – někdo dosahuje vrcholu pozornosti pozdě odpoledne a večer, ranní ptáčata se zase cítí skvěle v dopoledních hodinách. Existují však dvě denní doby, které nesvědčí téměř nikomu. Nejhorší nápad je řídit auto za úsvitu, prakticky nad ránem, a také brzy odpoledne, obvykle kolem 13. a 14. hodiny.
Když jezdíme jen na krátké trasy, na správné nastavení sedadla většinou moc nemyslíme. Jako řidiči to nevnímáme i proto, že svoji pozornost upínáme k řízení. Přitom v roli spolujezdce si sedadlo upravujeme velmi často. Nesprávně umístěné opěradlo a sedačka, na níž navíc sedíme zcela nehybně, může snadno zavinit bezesnou noc po cestě, v lepším případě pak bolestivé ráno. Jak tomu zabránit? Vaše pozice za volantem musí být pohodlná a správná. Zádová opěrka nesmí být příliš sklopená dozadu, když šlapeme na pedály, měly by být nohy lehce pokrčené, ruce se nesmí v loktech napínat, ani když točíme volantem.
4) Nešetřete vodou
Pití vhodného množství vody je důležité nejen v horku. Za volantem dbejte na hydrataci už proto, že důsledky nedostatku vody mohou být okamžité i dlouhodobé. Nedostatek příjmu tekutin vede nejprve k větší žízni, později pak k poruchám koncentrace a spánku. Pokud se nenapijeme včas, může se přidat i bolest hlavy a nadýmání. Na doplňování tekutin přitom při řízení často zapomínáme, nebo ho odkládáme, abychom nemuseli příliš často zastavovat.Pokud necestujete starým autem bez posilovače řízení, pravděpodobně budete moci využít i další jeho výbavu pro větší komfort cestování. Mezi samozřejmostmi, jako je klimatizace nebo rádio, jsou i drobnosti, kterých si mnoho řidičů nevšímá. Může to být pás, který se nám nezatíná do krku, protože lze pozměnit jeho výškové nastavení. Možná se svaly zad a krku rychleji unaví, protože se hlava nedotýká špatně nastavené hlavové opěrky. Ano, i tu lze regulovat. Nezapomínejte také, že vyhřívaná sedadla se hodí nejen za mrazivých rán. Teplo dokáže zmírnit bolest a prohřát záda, která po spoustě hodin v nezměněné poloze často ocení trochu teplotní pohody navíc. V prémiových vozech, jako je Lexus LS, je k dispozici také masáž, která povzbudí cirkulaci krve a uvolní svaly. Tato limuzína dokonce poskytuje výběr z několika programů, které jsou dostupné jak na předních, tak zadních sedadlech.
Žádné komentáře:
Okomentovat